Home / چین / راهنمای دریافت ویزای کار چین
تور مالزی

راهنمای دریافت ویزای کار چین

شرایط دریافت ویزای کار چین

کشور چین جز آن دسته از مقاصد گردشگری است که افراد بنا به دلایل مختلفی نظیر گردشگری، کاری و تحصیلی به سمت آن سفر می کنند. اما آنچه که باید بدانید این است که بنابه هر دلیلی به کشور دیگری سفر می کنید می بایست ویزای آن کشور را دریافت کنید. کشور چین هم از این قائده مستثنا نیست و لازم است که کسانی که می خواهند به منظور کار به این کشور سفر کنند ویزای آن را دریافت کنند. ما در این مطلب از مجله گردشگری الی گشت می خواهیم درباره ویزای کار چین و چگونگی دریافت آن صحبت کنیم؛ اگر شما جز کسانی هستید که قصد سفر کاری به چین را دارید در ادامه با ما همراه باشید.

مطالب مرتبط:
راهنمای دریافت ویزای چین
همه چیز درباره سفر به ژاپن با ویزای کاری
ایرانی ها بدون ویزا به کدام کشورها می توانند سفر کنند؟

همانطور که در بالا هم گفتیم تمامی افرادی که قصد کار در کشور چین را دارند می بایست که روادید کاری این کشور را دریافت کنند. برای دریافت روادید کار چین یا ویزای نوع Z می بایست که به سفارت چین در این کشور مراجعه نمایید. این نوع روادید برای کسانی صادر می شود که قصد اشتغال در چین را دارند. در واقع دولت چین با این کار مجوز اشتغال یا مجوز استخدام برای آن ها را صادر می کند.

حداکثر مدت اعتبار ویزای کار چین پنج ساله است و دارندگان ویزای Z می بایست ظرف مدت زمان ۹۰ روز پس از این که ویزایشان صادر شد وارد کشور چین شوند و طی ۳۰ روز از زمان ورود در دفتر امنیت عمومی ثبت نام کند.

توجه داشته باشید که ویزای کار چین تنها زمانی برای افرادی خارجی صادر می شود که کارفرما و متقاضی کار از شرایط خاص اولیه برخوردار باشند. سازمانی که می خواهند شما را به عنوان یک اتباع خارجی بپذیرد می بایست معتبر باشد و همچنین متقاضیان باید الزامات لازم به عنوان یک متخصص خارجی را دارا باشند. بعلاوه، کارفرما باید یک گواهی مبنی بر این که فردی که استخدام کرده با شرایط مورد نیاز برای کار مطابقت دارد نیز ارائه دهد.

نکته قابل توجه اینکه ویزای کار تنها زمانی صادر می‌شود که کارفرما و متقاضی کار از شرایط خاص اولیه برخوردار باشند. برای نمونه، سازمان برای استخدام اتباع خارجی معتبر بوده و متقاضیان باید الزامات لازم به عنوان یک متخصص خارجی را دارا باشند. همچنین، کارفرما باید یک گواهی مبنی بر اینکه جوینده کار با شرایط مورد نیاز برای کار مطابقت دارد، ارائه دهد.

مدارک لازم برای صدور ویزای کار چین

  • اصل گذرنامه ای که ۱۲ ماه اعتبار داشته باشد به همراه فتوکپی از صفحه اول آن

*توجه داشته باشید به دلیل درج روادید در گذرنامه، ارائه اصل گذرنامه متقاضی الزامی است.

*در صورتی که فرد متقاضی یکی از روادیدهای چین را در گذرنامه قدیمی خود داشته باشد، باید به هنگام درخواست روادید کار گذرنامه قدیمی را نیز ارائه دهد.

  • فرم پر شده درخواست روادید (این فرم را می توانید از اینترنت پرینت بگیرید و پر کنید.)
  • ۲ قطعه عکس ۳٫۳×۴٫۸ جدید متقاضی (حداکثر ۶ ماه از عکس نگذشته باشد، همچنین زمینه عکس باید کاملا سفید باشد.).

توجه داشته باشید که صورت فرد متقاضی (بدون کلاه و عینک) باید کاملا در عکس مشخص باشد.

  • یکی از اسناد زیر

اجازه کار صادر شده از جانب اداره امور اتباع خارجی کشور

مجوز استخدامی خارجی صادر شده توسط وزارت کار و امور اجتماعی

تائیدیه یا مجوز کار فرهنگی که به تاسید مقام‌های چینی رسیده باشد

مجوز استخدامی صادره توسط وزارت کار و امور اجتماعی

تائیدیه اجازه کار صادر شده توسط اداره امور اتباع خارجی

دعوت‌نامه همکاری از جانب شرکت ملی نفت کشور مربوطه

مراحل صدور ویزای کار چین

به منظور دریافت ویزای کار چین می بایست متقاضیان شخصا به سفارت این کشور در تهران مراجعه کنند؛ آنچه لازم است درباره سفارت چین بدانید این است که نیازی به گرفتن وقت قبلی ندارید و متقاضیان روادید می توانند با در دست داشتن مدارک خود به سفارت این کشور مراجعه کنند و در صورت کامل بودن مدارک روادید خود را پس از چهار روز دریافت کنند.

هزینه صدور ویزای کار چین

میزان هزینه ای که برای صدور ویزای کار چین بپردازید به همان اندازه انواع دیگر روادیدهای چینی است. متقاضیان این نوع روادید باید حداقل ۲۴ ساعت قبل از دریافت روادید خود، هزینه مورد نظر را پرداخت کنند.

تور مالزی

About S.Miad

Check Also

گالری هنر مدرن میلان

ایران مرکز ۶ خرداد, ۱۳۹۸ blog گالری هنر مدرن میلان (Galleria d’Arte Moderna) موزه ای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *