Home / اخبار / برگزاری دوازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته ایران
تور مالزی

برگزاری دوازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته ایران

نمایشگاه بین‌ المللی گردشگری و صنایع وابسته ایران

بیش از ده سال است که نمایشگاهی بین المللی در رابطه با گردشگری و صنایع وابسته به آن در ایران برگزار می شود و امکان قرار است که دوازدهمین دوره از این رویداد بین المللی با حضور نمایندگان ۱۰ کشور در تهران برگزار شود. هدف از برگزاری این نمایشگاه در سال ۱۳۹۷ فراتر از سال های گذشته است و تقریبا می توان گفت یکی از بزرگترین رویدادهای صنعت گردشگری ایران نامیده می شود و قرار است که از ۲۳ تا ۲۶ بهمن ماه در محل نمایشگاه های بین المللی تهران برپا شود. لازم به ذکر است که تمامی استان های کشور برای حضور در این نمایشگاه بسیار پر رنگ تر و با فعالیت و برنامه هایی پربارتر از پیش در این نمایشگاه حضور خواهند داشت؛ در ادامه ی مطلب خبری نمایشگاه بین‌ المللی گردشگری الی گشت همراه با ما باشید.

مطالب مرتبط:
چرا ستون های کاخ آپادانا را با کیسه های سیاه پوشانده اند!؟
شهرداری به دنبال احیا کردن تهران قدیم
کشف رازآلود ۲ خمره ی سفالی تاریخی در شهر ری!

مطابق با آنچه که در بالا ذکر شد این نمایشگاه هدفی فراتر از سال های گذشته دارد و تقریبا می توان گفت یکی از بزرگترین رویدادهای صنعت گردشگری ایران نامیده می شود. برای شرکت در این نمایشگاه که در تاریخ ۲۳ تا ۲۶ بهمن ماه برگزار می شود می بایست به محل دائمی برگزاری نمایشگاه های بین المللی تهران بروید و تمامی استان های کشور برای حضور در این نمایشگاه بسیار پر رنگ تر و با فعالیت و برنامه های پربارتری که از پیش در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

‌مدیر شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران، فرهاد امینیان گفت:

امسال ۴۱ هزار متر مربع فضای سرپوشیده در قالب ۱۳ سالن و سه هزار متر مربع فضای باز به نمایشگاه گردشگری امسال اختصاص داده شده که ویژگی اصلی آن در قیاس با سال‌های گذشته تمرکز بر حضور مقتدرتر استان ‌ها است.

در مراسم رونمایی از پوستر نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته در سال ۹۷ که در هتل لاله تهران برگزار شد از حضور و اختصاص فضاهای بیشتر به استان‌ها سخن به میان آمد. چرا که در سال‌های گذشته حدود ۷۰ درصد از فضاهای نمایشگاهی به استان تهران و تنها  ۳۰ درصد از فضای کل به سایر استان‌ها اختصاص می‌یافت اما امسال با هدف حضور و فعالیت و نمایش تمامی پتانسیل‌های گردشگری استان‌ها این میزان فضاها معکوس شده و گفتنی است که در این زمینه هدف کمرنگ تر کردن تهران در این نمایشگاه نبوده بلکه انگیزه تقویت بخش خصوصی استان‌ها بوده است.

مطابق با آنچیزی که امینیان در سال های گذشته در استان ها حضوری نمادین داشته اند که با توجه به اهمیت این رویداد در صنعت گردشگری ایران  برند بودن آن ترجیح بر این شد که استان ها از حالت نمایشی خود خارج شوند. در این رابطه مدیر کل تبلیغات و بازاریابی معاونت گردشگری، محمدابراهیم لاریجانی گفته است که:

مدیریت این بخش از نمایشگاه توسط سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری صورت گرفته و بررسی و آسیب ‌شناسی نمایشگاه ‌های سال‌ های گذشته توسط تیم برجسته ‌ای از دانشگاه علامه طباطبایی صورت گرفته و حاصل نتایج نشان از این دارد که در نمایشگاه گردشگری همه ساله به جای بررسی تخصصی گردشگری و صنعت توریسم، تبدیل به فروشگاه ‌های بهاره و آش فروشی و مزاحمت اجرای زنده موسیقی استانی در سالن‌ها‌ی سرپوشیده و نداشتن برنامه‌ های جانبی، عدم تفاهم نامه‌ های بین المللی و بین سازمانی و برگزار نشدن تخصصی و کاربردی این صنعت در نمایشگاه است و از طرفی دیگر توجه نکردن به استان‌های کمتر شناخته شده با پتانسیلی بسیار بالا در صنعت گردشگری و نبود حضور شرکت‌ها و مهمانان خارجی و تبادل نظریات و سنجش در آن از مهم‌ترین نقاط ضعف این نمایشگاه بوده که امسال درصدد رفع آن‌ها برآمده‌‌اند.

در نمایشگاه بین‌ المللی گردشگری غرفه های خوراک که چهره ی نمایشگاه تخصصی گردشگری را مخدوش کرده اند امسال در سه سالن ۱۸، ۲۰ و ۲۲ متمرکز شده اند و در کنار آن ها اجرای موسیقی هم وجود داشته باشد اگر چه اجرای موسیقی در فضای باز ممنوع اعلام شده اما سالن موقتی برای اجرای زمان بندی شده گروه های موسیقی استان ها ایجاد شده که حضور آن ها در امور تجاری نمایشگاه مزاحمتی ایجاد نکند. علاوه بر این موارد بهترین سالن نمایشگاه که هر سال به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اختصاص داشت امسال در اختیار بخش خصوصی قرار خواهد گرفت و این گام مهم و موثری در پیشرفت صنعت گردشگری کشور ایجاد می نماید.

در نمایشگاه بین المللی گردشگری ۶ کارگاه تخصصی، انعقاد چند تفاهم نامه، رونمایی از کتاب راهنمایی گردشگری و سایت ویزیت ایران در حاشیه این نمایشگاه رخ داده است و همچنین  قرار است همزمان با این نمایشگاه شبکه «شما» با محور گردشگری پخش برنامه‌های خود را از ۲۳ بهمن‌ماه آغاز کند. طبق مذاکرات و تفاهم صورت گرفته در ابتدا روزی ۳ ساعت و نیم  از برنامه‌های این شبکه تلویزیونی به گردشگری اختصاص خواهد داشت.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، ولی تیموری در این رابطه نیز در سخنرانی خود گفته است:

سازمان برای نمایشگاه گردشگری امسال هزینه ‌ای نکرده و با توان بخش خصوصی آن را اجرا می ‌کند، از حضور نمایندگان ۱۰ کشور خارجی و بازدید هیات رسمی سایر کشورها در سطح وزیر و معاون وزیر در این نمایشگاه خبر داد. در این مراسم که سفیران و رایزنان فرهنگی کشورهایی چون افغانستان، اکوادور، ونزوئلا، یونان، برزیل و بلاروس حضور داشتند، پوستر نمایشگاه بین ‌المللی گردشگری و صنایع وابسته ایران با شعار «گردشگری و تحول دیجیتال» رونمایی شد.

تور مالزی

About S.Miad

Check Also

بفرمایید شام در رستوران لو گران کلبر پاریس

رستوران لو گران کلبر  (Le Grand Colbert) در یکی از پیاده‌روهای سرپوشیده شیک و زیبای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *